Wakacje dzieci z Wesołówki | Piszą o nas

Pamiętacie akcję z koszulkami i nasze apele o wsparcie organizacji wakacji dla młodzieży z Wileńszczyzny? Dzięki wsparciu Stowarzyszenia Odra – Niemen i środków finansowych z Ministerstwa Spraw Zagranicznych możemy śmiało powiedzieć, że się uda! 7 lipca 2015 r.  starujemy i jedziemy po dzieciaki. O naszej akcji napisał Dziennik Bałtycki:

Grupa 15 młodych Polaków z Wileńszczyzny przyjedzie 8 lipca na zaproszenie Stowarzyszenia Traugutt.org na tygodniowe wakacje na Pomorze. To uczniowie szkoły podstawowej w Wesołówce, małej wsi położonej 40 km od Wilna. W Wesołówce mieszka ok. 300 osób, w większości Polaków. Działają tam dwie szkoły: litewska i polska. Do polskiej placówki uczęszcza 50 uczniów.
- Pierwszy kontakt z dyrekcją nawiązaliśmy w styczniu tego roku, kiedy odwiedziliśmy Wileńszczyznę z paczkami dla osób potrzebujących w ramach akcji „Rodacy Bohaterom” – mówi Jacek Świs, ze Stowarzyszenia Traugutt.org – Kilka dni po powrocie z Litwy podjęliśmy decyzję, że jako organizacja zaprosimy do nas dzieci z jednej ze szkół na wakacje. Od razu rozpoczęliśmy akcję zbierania środków finansowych na pokrycie akcji, rozmawialiśmy z rożnymi instytucjami i firmami, szukaliśmy źródeł dofinansowania – pisaliśmy projekty. Dzięki wsparciu z Ministerstwa Spraw Zagranicznych, a także prywatnych darczyńców udało się dopiąć budżet przedsięwzięcia i możemy zacząć odliczanie dni do przyjazdu gości z Wileńszczyzny.

W ramach wakacji młodzież pozna uroki Kaszub, nadmorskie plaże oraz najważniejsze atrakcje Gdańska.

- Stowarzyszenie Traugutt.org zajmuje się między innymi edukacją historyczną, więc akcentów związanych z historią Polski będzie wiele – dodaje Świs. – Zwiedzimy teren Westerplatte, gdańskie fortyfikacje – Centrum Hewelianum, odwiedzimy CEPR w Szymbarku na Kaszubach. Inicjatywę obiecał wesprzeć także gdański oddział Instytutu Pamięci Narodowej oraz Muzeum II Wojny Światowej – zależy nam aby goście mogli poznać jak najwięcej Pomorza.

W najbliższy piątek odwiedzą także Pruszcz Gdański, gdzie w Zespole Szkół nr 2 odbiorą przybory szkolne, jakie w ramach akcji „Nie jest kolorowo” zebrali dla nich pruszczańscy uczniowie.

- To także jedna z akcji naszego stowarzyszenia – dodaje Dariusz Wróbel, nauczyciel i jednocześnie członek Traugutt.org – w powiecie gdańskim organizujemy zbiórki szkolne dla dzieci na kresach. Niektóre dzieci w polskich szkołach i placówkach za naszą wschodnią granicą nie mają kolorowo. Potrzebują kredek, zeszytów, piórników, mazaków, bloków rysunkowych, plecaków, plasteliny, wycinanek, kolorowanek, czyli wszystkiego tego, co niezbędne do nauki i zabawy w pierwszych szkolnych latach. Cieszymy się, że udało nam się z sukcesem rozpocząć akcję zbierania dla nich przyborów w naszych szkołach. W pruszczańskiej „dwójce” zebrano dla nich kilkanaście kartonów przyborów.

Wszystkich chcących wesprzeć kolejne akcje, zainteresowanych przebiegiem pomorskich wakacji oraz innymi inicjatywami stowarzyszenie Traugutt.org zaprasza na swoją stronę internetową www. traugutt.org oraz profil na Facebooku.